The Mission Statement of
Doshisha International Academy
同志社国際学院は、同志社教育の基本理念に基づき、
よりよき人生を営むために生涯にわたって学び続ける人を、
よりよき世界を実現するために世界を結ぶ行動をし続ける人を、
そして、神様から与えられた生命を正しく生きるために
愛を深め続ける人を、その国際学校としての教育の中で育てます。
Doshisha International Academy (DIA), based on the
educational philosophy of Doshisha, strives to nurture
people dedicated to bettering their lives through lifelong
learning, who are committed to bettering the world
through global cooperation, and are devoted to promoting
love as the principle to help us choose the right path while
cherishing God’s gift of life.
DIA初等部ではIB(International Baccalaureate /国際バカロレア)が定めた10の学習者像(Learner Profile)を目標として掲げています。「個人や集団が地域社会や国、そしてグローバルなコミュニティーの責任のある一員となること」を目指し、多様な教育を展開しています。
DIAES sets a goal of 10 Learner Profile attributes as defined by IB. We provide a diverse education to individuals and groups to be responsible members of local communities, countries and global communities.
The IB learner profile represents 10 attributes valued by IB World Schools. We believe these attributes, and others like them, can help individuals and groups become responsible members of local, national and global communities.
Inquirers
探究する人
好奇心をもって深く探究する児童
Knowledgeable
知識のある人
幅広い分野から習得した知識を活用するため、概念的に理解して深める児童
Thinkers
考える人
情報をいつも検討し批判的に見て創造的に考える児童
Communicators
コミュニケーションが
できる人
人の意見を注意深く聴き、状況に応じた言語や方法で熱意を持って表現する児童
Principled
信念をもつ人
自らの行動に責任を持ち、人々に対して誠実な行動をする児童
Open-minded
心を開く人
異なる文化や考えを受け止め、自分の中に新たな価値観を生み出して成長しようと努める児童
Caring
思いやりのある人
思いやりと共感、そして尊重の気持ちを持ち、社会や人々の役に立つ行動をする児童
Risk-takers
挑戦する児童
伴うリスクを考慮した上で決断し、自分自身で、或いは、他者と協力しながら新しい考えや方法に挑戦する児童
Balanced
バランスのとれた人
自分や他者が幸せになるために、学習・身体・心のバランスの取れた判断をする児童
Reflective
振り返りができる人
自らの特性・考え・経験を客観的に深く考察し、学びと成長を促すための行動をする児童